Tiskové zprávy

Memorandum k VRT posiluje roli obcí. Středočeský kraj souhlasí.

Sdružení měst a obcí Koridor D8, mezi jehož členy patří i samosprávy dotčené budoucí vysokorychlostní tratí (VRT) Praha–Ústí nad Labem, vítá konstruktivní postoj Ministerstva dopravy a Středočeského kraje k Memorandu o spolupráci při přípravě a výstavbě VRT. Memorandum představuje po letech intenzivních jednání důležitý dokument, který poprvé v historii nastavuje jasná, férová a předvídatelná pravidla mezi obcemi, kraji, státem a investory. Středočeský kraj: příklad funkční spolupráce Středočeský kraj Memorandum přijal dne 30. 10. 2025 (číslo usnesení: 016-37/2025/RK). Tím se zařadil po bok všech členských obcí Koridoru D8 dotčených stavbou VRT ze Středočeského kraje, které jej přijaly již dříve. Obce vnímají…

Celá tisková zpráva

Žaloba u VRT v Ústeckém kraji jako poslední možnost – stát selhává v dialogu s obcemi

Sdružení měst a obcí KORIDOR D8 (SMO KD8) a obec Přestavlky společně podaly v pátek 18. 7. 2025 žalobu na 5. aktualizaci Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje*.  Oba subjekty dlouhodobě Správu železnic a Ústecký kraj upozorňují na vážná rizika, která přinese neřešený souběh vysokorychlostní trati (VRT) a dálnice D8 a nevyhodnocení dopadů Terminálu Roudnice VRT. Jejich podněty jsou však zcela ignorovány. Ačkoli je žaloba podaná na Ústecký kraj, je snahou získat pozornost i dalších odpovědných orgánů. „Na rozdíl od vedení Správy železnic si nemyslíme, že je žaloba běžným prostředkem komunikace. Ale když selže všechno ostatní, nezbývá než použít právní nástroje.…

Celá tisková zpráva

Dopadová studie pro novou “stanici metra u Řípu”

Plánovaný Terminál vysokorychlostní trati v Roudnici nad Labem, přezdívaný „stanice metra u Řípu“, bude stavbou strategického významu. Její územní dopady však dosud nebyly komplexně vyhodnoceny. Sdružení Měst a Obcí Koridor D8 (SMO KD8) proto iniciovalo výzvu k pořízení dopadové studie, která získala podporu 29 měst a obcí i mimo svou členskou základnu. Města a obce požadují komplexní analýzu dopadů na dopravu, životní prostředí i socioekonomický rozvoj, aby mohly zodpovědně plánovat další rozvoj již tak enormně zatíženého území a chránit či zlepšovat kvalitu života místních obyvatel. Terminál Roudnice VRT: Stavba, která změní celý region Plánovaný Terminál Roudnice VRT přinese do regionu…

Celá tisková zpráva

Obce: Zpracovávaná studie k VRT Podřipsko neodpovídá slibům ministra Kupky 

Starostové jedenácti obcí v okolí dálnice D8 a plánované vysokorychlostní trati (VRT) Podřipsko ostře kritizují dosavadní postup přípravy architektonicko-krajinářské studie (AKS), kterou zpracovává Stavební správa vysokorychlostních tratí (SS VRT). Ve společném stanovisku adresovaném ministrovi dopravy Martinu Kupkovi vyjadřují velké zklamání a zásadní nesouhlas se způsobem, jakým SS VRT k přípravě studie přistupuje. Navzdory tomu jsou připraveni hledat konstruktivní řešení.   Obce upozorňují, že zadání AKS s nimi nikdo neprojednal, ačkoliv na jednání v Roudnici nad Labem dne 23. září 2024 ministr dopravy osobně přislíbil, že k vzájemnému odsouhlasení zadání studie dojde ještě před zahájením prací. „Obce tento postup vnímají jako fatální…

Celá tisková zpráva

Líbeznická spojka: Klíč k posílení regionální dopravy 

Města a obce severně od Prahy usilují o realizaci Líbeznické spojky a terminálu Líbeznice. Koridor D8, který sdružuje téměř 30 samospráv, proto adresoval Ministerstvu dopravy jejich společnou pozici na podporu tohoto strategického dopravního uzlu.  Výstavba Líbeznické spojky může významně přispět ke snížení individuální automobilové dopravy na dálnici D8 a silnicích I/9 a I/16 ve směru od Mělníka a Neratovic, ke zlepšení časové dostupnosti hromadnou dopravou pro obce mimo významné dopravní tepny a k rovnoměrnějšímu rozložení dopravní zátěže v regionu. Železnice může přinést právě to, co této části Středočeského kraje zásadně chybí, tj. spolehlivé a rychlé spojení veřejnou dopravou s Prahou…

Celá tisková zpráva

Jak hospodaří Koridor D8?

Regionem kolem dálnice D8 se šíří zcela nepravdivé informace o špatném a netransparentním hospodaření Sdružení měst a obcí Koridor D8 (KD8). Proto je uvádíme na pravou míru: KD8 NENÍ A NIKDY NEBYL zadlužený milionovými částkami. Ba právě naopak, hospodaření KD8 za uplynulý rok směřuje k vyrovnanému/kladnému hospodářskému výsledku, což doloží i připravovaná účetní uzávěrka. Ta bude nejprve předložena ke schválení na příští výroční členské schůzi KD8 a následně zveřejněna v souladu se zákonem. V uplynulých letech byl provoz KD8 financován převážně z dotací – vždy na základě projektů schválených poskytovatelem dotace a pod jeho důslednou kontrolou (např. Ministerstvo financí či…

Celá tisková zpráva
1 2 3 4 5

Chcete zůstat v obraze?

PŘIHLASTE SE K ODBĚRU NOVINEK

Chcete zůstat v obraze?

PŘIHLASTE SE K ODBĚRU NOVINEK

Přejít nahoru