Přeskočit na hlavní obsah

Z médií

Činnost Koridoru D8

Český rozhlas - 11. 9. 2020 - Sklady obsazují krajinu. Kniha Ocelová města odhaluje jejich útroby i znepokojivé principy jejich provozu


ČT - 19. 1. 2020 - Nedej se! Rukojmí developera

Daimler Úžice - největší skladová hala v Evropě (Objekt D8.7)

Daimler - E15 - 25. 2. 2019 - Obří sklad Daimleru může být nakonec jinde než v Česku

Daimler - Aktuálně.cz - 22. 5. 2019 - 229 tisíc metrů čtverečních půdy ubráněno před halou. Ani tvrdě, ani nekompromisně

Daimler - IHNED - 21. 5. 2019 - Daimler největší logistickou halu v Česku nepostaví, podle ministerstva by stavba zdevastovala půdu

Daimler - CT24 - 21. 5. 2019 - Daimler dostal u D8 červenou. Obří sklad by zdevastoval půdu, vzkázalo mu ministerstvo

Daimler - E15 - 21. 5. 2019 - Stát zařízl plány na obří sklad Daimleru u Prahy

Daimler - E15 - 2. 4. 2019 - Obce se bouří proti obřímu skladu Daimleru u Prahy. Bojí se dopadů na dopravu i hluku

Daimler - Mladá Fronta - 21. 2. 2019 - Hal máme dost

Daimler - Čti doma - 2/2019 - Obce chtějí přezkoumat posudek EIA

Daimler - Náš region - 27. 2. 2019 - Obce chtějí přezkoumat posudek pro stavbu hal u Úžic

Daimler - Čti doma - 1. 6. 2018 - Výstavba obřího skladu v Úžicích dostala zelenou. Okolní obce jsou proti, ale mají vůbec šanci?

Daimler - IHNED - 30. 5. 2018 - Obří distribuční centrum Mercedes-Benz ve středních Čechách dostalo zelenou. Má být dvakrát větší než sklad Amazonu

Daimler - IHNED - 24. 1. 2018 - Sklad dílů pro Mercedes-Benz v Úžicích má být dvakrát větší než distribuční centrum Amazonu. Daimler ho chce začít stavět už letos
Daimler - IDNES - 17. 9. 2017 - U Kralup možná bude sklad velký jako pět Václaváků, překoná i Amazon

Daimler - Čti doma - 12. 9. 2017 - Dvakrát větší než sklad Amazonu: Logistické centrum v Úžicích, které se mělo utajit

Daimler - E15 - 21. 8. 2017 - Severně od Prahy se chystá obří sklad Daimleru pro Evropu. Část budou obsluhovat jen roboti.

Daimler - INFO.cz - 21. 8. 2017 - Češi porazili Polsko. Velký sklad Mercedesu bude stát v Úžicích u Prahy

Daimler - 5. 2. 2017 - IHNED - Mercedes hledá místo pro obří sklad a Česko je ve hře. Má být ještě větší, než postavil Amazon



Goodman Zdiby

Goodman - Tvarchitect - 15. 2. 2019 - Průmyslové haly ve Zdibech: Jejich osud je nejasný


Goodman - CT24 - 29. 9. 2018 - Během komunálních volem se bude hlasovat i o stavbě rozsáhlých hal a nákupu zámku

Goodman - BLESK - 15. 1. 2018 - U Prahy mají vyrůst haly, které zastíní i kostel. Kraj se projektu postavil

Goodman - Náš region - 7. 1. 2018 - Plánovaná stavba průmyslových hal u Zdib vadí občanům. Chystá se veřejné projednání

Goodman - Novinky - 15. 4. 2017 - Goodman plánuje ve Zdibech stavbu velkého logistického centra. Místní protestují

Goodman - Čti doma - 13. 6. 2016 - Goodman Zdiby: Kde je pravda? Zdejší zastupitelé se brání


Makro Kozomín 

Makro - E15 - 9. 1. 2019 - Makro rozjíždí v Česku zkušební provoz obřího skladu





Makro - EURO - 28. 3. 2017 - Makro se rozroste. CTP mu u Prahy postaví sklady za miliardu


General Motors Odolena Voda

General Motors - Artofspace - 2016 - ČESKO LÁKÁ DALŠÍ ZAHRANIČNÍ INVESTICE


Papírna Kozomín


Papírna - 26. 2. 2017 - Týden - Papírna u Kozomína dostane do léta povolení. Začne se pak stavět?

Papírna - IDNES - 5. 1. 2016 - V Kozomíně příští rok může začít výstavba papírny za půl miliardy


Papírna - IDNES - 26. 12. 2015 - Vedení obce tlačí výstavbu papírny a elektrárny. Navzdory lidem i soudu


Dřevoplynová elektrárna Kozomín

Elektrárna - Čti doma - 30. 9. 2016 Páchnoucí elektrárna a bohatá historie. To je Kozomín

Elektrárna - O energetice - 22. 9. 2016 Elektrárna v Kozomíně využívá dřevní štěpku s rekordní účinností

Elektrárna - Echo24 - 2. 9. 2015 - Hlasy Kozomína proti elektrárně

Elektrárna - Mělnický deník - 26. 4. 2014 - Kozomínští řekli dřevoplynce v referendu jednoznačné NE


Nečestné praktiky společnosti CTP vlastnící plochy pro Daimler, Makro, další 4 haly v Kozomíně

CTP - 7. 1. 2019 - IREGIONY - Hradeckou koalici rozděluje postoj k načerno postaveným halám CTP

CTP - 4. 1. 2019 - IDNES - Kraj brzdí projekt zóny u Budějovic. Stavba může ohrozit vsakování vody

CTP - IDNES - 21. 4. 2016 - Největší český průmyslový developer CTP se vyhýbal daním. Doplatí miliony

CTP - Denik - 12. 4. 2016 - Firma postavila v Zákupech bez stavebního povolení součást haly

CTP - ct24 - 13. 3. 2015 - Firma CTP Invest staví znovu bez povolení, teď v Přešticích

CTP - 13. 3. 2015 - Česká Televize - Problémy s povolováním skladových areálů měl nizozemský developer CTP v Mladé Boleslavi, v Brně a teď v Hradci Králové. Tam staví dvě haly zcela načerno.

Vlivy průmyslových zón na životní prostředí

20. 12. 2018 - Plzeň je zmapovaná z vesmíru, z družicových snímků vznikla studie sucha

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Řízení EIA - Tramvajová trať Kobylisy - Zdiby

Byla zveřejněna dokumentace EIA k tramvajové trati mezi Kobylisy a Zdiby .  Vyjádření k dokumentaci může kdokoliv zaslat do 10. července 2020. Posuzovaný záměr začíná v prostoru dnešní tramvajové smyčky Vozovna Kobylisy v Praze a dále vede ulicí Ústeckou na sever, přechází na silnici II/608, prochází obcí Zdiby, kříží nadjezdem dálnici D8 a končí obratištěm s parkovacím domem v katastru obce Sedlec. V předkládané dokumentaci EIA jsou posouzeny celkem dvě varianty technického řešení záměru: Varianta 1 uspořádání jízdních pruhů 1+1 s tramvajovým pásem šířky 7,5-8,0 m ve středu komunikace, s lokálními rozšířeními před křižovatkami na 2+1/1+2.  Mapa trasy varianty 1 k zobrazení Varianta 2 uspořádání jízdních pruhů v úsecích, kde je to možné, 2+1/1+2 s tramvajovým pásem šířky 7,5-8,0 m ve středu komunikace, s lokálními rozšířeními před křižovatkami na 2+2  Mapa trasy varianta 2 k zobrazení Dokumentace EIA Dopravně-inženýrská studie Situace ke ZVĚTŠENÍ

II/240 a II/101, přeložka silnic v úseku D7 - D8 - Obchvat Kralup nad Vltavou

Středočeští radní 13. ledna 2020 projednali stav přípravy staveb obchvatů v regionu a uložili radnímu pro dopravu Františku Petrtýlovi (ANO 2011), aby s přípravou 37 staveb seznámil zastupitele kraje na jejich jednání 27. ledna 2020. Našeho regionu se týkají především tyto dopravní tepny. II/240 a II/101, přeložka silnic v úseku D7 - D8, III. etapa - Obchvat Kralup nad Vltavou - D8 MÚK Úžice   – předpoklad nákladů je 512 mil. Kč.  Předpoklad vydání stavebního povolení v roce 2024.  Účelová dotace SFDI. II/240 a II/101, přeložka silnic v úseku D7 - D8, I. etapa - D7 MÚK Středokluky - Obchvat Kralup nad Vltavou –  předpoklad nákladů činí 1 723 mil.  Předpoklad vydání stavebního povolení v roce 2024.  Účelová dotace SFDI. II/240 a II/101, přeložka silnic v úseku D7 - D8, II. etapa - Obchvat Kralup nad Vltavou  - předpoklad nákladů činí 1 968 mil. Kč.  Předpoklad vydání stavebního povolení v roce 2020. Účelová dotace SFDI. Převzato z webu Sředočeského kraje

Vysokorychlostní železniční trať Praha – Drážďany tzv. VRT

Byla zveřejněna Studie proveditelnosti pro budoucí vnitrostátní i přeshraniční spojení mezi Prahou - Ústím nad Labem a Drážďany pro osobní i nákladní dopravu. Trasa začíná v dopravně Praha-Balabenka, kde je navrženo křížení ve směrech Praha hl. n. – Roudnice nad Labem VRT a Praha Masarykovo nádraží – Praha-Vysočany. Poté trať směřuje do střížkovského tunelu a dostává se na povrch v Ďáblicích. Od Líbeznic do Roudnice nad Labem vede trať po povrchu kromě průchodu přes obec Ledčice (hloubený tunel). Trať je v našem regionu navržena na rychlost 320 – 350 km/h. V km 25,700 je navržena odbočka Úžice s napojením na trať 092. V km 30,000 návrh počítá s vybudováním odbočky Zlosyň, ze které povede nová VRT směrem na Louny a Most. Dále je navrženo variantní trasování do Ústí nad Labem. Rozdělení realizace je do 3 úseků: -   VRT Podřipsko (Praha – Roudnice nad Labem) (zprovoznění 2029) -   VRT Krušnohorský tunel (zprovoznění 2040 +) -   VRT Středohoří (zprovoznění 2050 +) MAPY: Praha a